søndag den 3. oktober 2010

hverdag

Kender I det.. De der små bemærkninger og jokes om køn og seksualitet, som forskellige mennesker slynger ud hver dag. Her er et par eksempler fra det virkelige liv.

"Det her er mit barnebarn. Ja, det er altså en pige, selvom hun har kort hår"

"For helvede,  kvindemenneske!"

"Det kan jo være vi finder en sød norsk fyr til dig på ferien" - bedsteforældre

"Man skal bare prøve sig frem - det er vel sådan du gør med pigerne, høhø" - voksen mand til 15-årig dreng

"Ja, hun er jo en svag kvinde!" - mand om sin kone

"Hun plejer at at have sådan noget langt, flot hår, men så klippede hun sig skaldet, men nu er det ved at gro ud igen (bare rolig)" - sagt om en af os

- "Jeg har ikke noget imod homoseksuelle - de skal bare ikke vise det, de skal ikke stå og kysse offentligt!"
- Mig: "Jamen det gør heteroer jo hele tiden"
- "Ja, men det er ok, for det er naturligt"

"At være homoseksuel er en brist, det må være en genfejl"

To hanhunde lugter og slikker på hinandens kønsdele
Mig: "Måske er de homosexuelle?"
Ejer: "Nej nej!"
Mig: "Det er der da mange dyr der er"
Ejer: "Det må da være en fejl så!"


"Man er ikke bøsse når man er 15 eller derunder. Hvis man bliver det senere må man håndtere det." - Politiken.dk debat

- Person: "Jeg forstår ikke hvorfor homoer altid skal skilte med deres seksualitet"
- Mig: Det gør heteroer da også hele tiden, på gaden i reklamer osv."
- Person: "Ja, men det er jo naturligt!"


Scene i et tog. Mor + datter + fremmed ældre hetero-par sidder overfor hinanden. Datteren er igang med at pille sine pink kunstige negle af. 
Mand: "Hvad mon folk ville tænke, hvis jeg dukkede op i sådan nogle, så ville de da tro det var ved at gå helt galt - hahahøhøh!"



"Der er sq meget ynk fra homoer herinde. Hvad med at forholde jer til, at I alle bliver socialt uaccepteret fordi I tillader en vulgær optræden i det offentlige rum. Heteroer snaver ikke hinanden vulgært i Netto med en hånd i skridtet på den anden eller laver parader i balleløse læderbukser. I kommer jo alle til at fremstår som freaks! Selvjustits savnes!!!!!!!" - Politiken.dk debat

"Helt ærligt, der er større problemer i verden end at nogle lande har dødsstraf for homoseksualitet!"






- opdateres løbende

Ingen kommentarer:

Send en kommentar