søndag den 15. juli 2012

labels

fuck definitioner. hvor har jeg været det sidste år? har jeg sovet? tja. jeg er queer. det kan jeg bare mærke. selvom mit udtryk har ændret sig. jeg ligner til tider en stereotyp kvinde (bortset fra kropsbehåringen). men betyder det at jeg lige pludseligt skal opføre mig anderledes? nej. så er vi tilbage ved den evindelige problemstilling. skal mit udseende definere min sexualitet? nej. er det ikke det vi ønsker at tage afstand fra? Kære queer, ønsker du selv det? så lad være med at dømme "de heteroseksuelle" på den måde. Ja, de fleste mennesker ligner måske stereotypen på en heteroseksuel person, men betyder det at de er det? Come on. Jeg har holdt en pause fordi jeg er så pisse træt af fordømmelsen. Den fordømmelse som altid vil udspringe af et kulturelt alternativ til det normative. Fint nok at vi erkender, at der findes undertrykkere. Men det er ikke alle "heteroer" - og at dømme folk ud fra hvem de har sex med? Jeg behøver vist ikke sige mere.....
fuck definitioner. dette udsagn har fået fornyet energi i mit liv. jeg har følt at jeg skulle opføre mig på en bestemt måde, fordi jeg (i hvert fald fysisk) lever op til den og den kønsrolle. "er du så ikke lesbisk mere?" Jeg nægter at definere mig selv. Jeg agter at nægte at definere min sexualitet og mine relationer. "Kan du så kalde dig queer?" Det vil jeg skide på. Jeg er bare et menneske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar