mandag den 24. januar 2011

post-pubertet

jeg har det mærkeligt. og så alligevel ikke. for det forudsætter at der er en tilstand der er ikke-mærkelig?!

måske revurderer jeg mig selv for tiden. måske er jeg bisexuel. og fuck hvor er det egentligt et nedern ord. for hvad med andre køn end mand og kvinde? nå, det var jeg så heller ikke.

jeg kan mærke at det slet ikke er vigtigt for mig mere at definere mig selv. hverken mht. køn eller sexualitet. måske elsker jeg for meget. jeg elsker så meget. platonisk. indtil videre. men jeg kan ikke udleve det.

jeg synes simpelthen det er så utroligt spild af tid at definere noget som helst. for det er ikke min identitet og bliver det ikke! for identiteten er som alt andet flygtig og flydende

punktum



3 kommentarer:

  1. Hey!
    Vil bare lige sige at det er über fedt at du ikke føler at du er "nødt til" at give dig selv en label, men bare er den du er i stedet!
    Meeen.. Hvis du på et tidspunkt savner nogle begreber til at definere hvem man kunne være, vil jeg lige komme med lidt input :P
    Du skriver at "bi-" ikke dækker andet end mænd og kvinder - det gør "pan-" til gengæld! Så hvis man nu føler sig tiltrukket til nogen uden køn har indblanding (heller ikke om de er binære eller ej), er det jo et dejligt ord, ikke? Og så er det mega sejt! ((Jeg definere mig ikke selv med det, men elsker hvad det står for.. Ikke at dømme på køn - det lyder da godt!))..
    Og så skriver du "platonisk". Har du prøvet at google asexuality? (Du får mere frem på engelsk frem for dansk :p)
    Nu ved jeg godt det er længe siden du skrev indlægget, men ville lige kommentere alligevel. Jeg har selv lige gentænkt hvor jeg står (er 17, så post-pubertet, kan jeg vidst ikke kalde det q:), og det kan nogen gange være en rar følelse at kunne sige/tænkte "jeg er heteroromantisk asexual cisfemale (kender ikke lige det danske ord?! og "cis" er i virkeligheden heller ikke vigtigt for mig og bruger det aldrig..)! Måske ændrer det sig, men det er, hvad jeg er nu." (: For mig i hvert fald ^^

    Bare et par tanker! (:

    SvarSlet
  2. Hej. Tusind tak for din kommentar! :) Jeg ser den først nu. jeg var bekendt med begrebet panseksuel, har også brugt det til tider. Jeg kan godt lide det. Nogle gange kan det jo være rart at definere sig selv, som du siger. Gad vide om der er en post-post-pubertet? jeg tror, at det er der hvor man prøver at fastlægge sin identitet... måske ;) heteroromantisk, det ord kendte jeg ikke. betyder at man involverer sig følelsesmæssigt i hetero-forhold? en konklusion når jeg nok aldrig, men man kunne jo også bare kalde sig romantisk.... :) forresten, er du meget velkommen til at lufte dine tanker her på bloggen, hvis du har lyst.

    SvarSlet
  3. ... altså i et indlæg :)

    SvarSlet